Långt svar? Jaaaaaa

DATUM: 2011-06-17 / TID: 01:53:32
Kommentarer (0)
Anonym om Vart tog solen vägen?:
Hej :) du har så fin liksom "lyxig" stil, skulle inte du kunna ge lite tips på hur man ser " lyxigare" ut, ge förslag på kläder, outfits, detaljer osv. Skulle uppskattas! 
Jätte bra blogg annars Emma! :)

Svar: Hejhej! Va glad jag blir när du säger sådär! Själv tycker jag inte att jag har någon speciellt lyxig stil, det är inget jag försöker med medvetet iallafall men jag ska försöka ge lite tips och säga lite hur jag tycker om allt. :)
En sak som jag nästan aldrig använder är smycken. Om jag har på mig smycken använder jag inte flera olika smycken samtidigt, det är lätt att det blir omatchande och för mycket. Om jag har ett armband har jag inte på mig ringar, har jag på mig en klocka har jag inte på mig armband osv. Örhängen har jag nästan slutat att använda helt. Jag undviker alltså mycket bling bling och krimskrams helt enkelt, tycker det lätt kan få en outfit att se lite (förstå mig inte fel nu) men billig ut. Big no-no enligt mig är att blanda guld smycken med silver smycken!
När det gäller kläder så brukar jag göra lite samma sak för att det jag har på mig inte ska bli "för mycket". Har jag en topp som sticker ut matchar jag det med ett par vanliga jeans, har jag ett par shorts i någon stark färg matchar jag det med ett basic vitt linne. Jag brukar ofta använda svarta jeans eftersom det är lätt att matcha vad som helst till. Min stil låter ju helt dö tråkig när jag tänker efter haha, meeeen men.
En sak jag tycker många kan missa är vilken jacka och väska man har till en viss outfit. Många kan ha en supersnygg outfit sen slänger dom på sig någon jätte omatchande jacka som förstör allt. Det är ju ändå jackan och väskan som man lite omedvetet märker av/tänker på först om man möter någon. Även fast man tänker att man ska ta av sig jackan senare är det lätt att den stannar på också. Tänk på ytterkläderna för att få ett så bra första intryck som möjligt. :)
Mina kläder brukar jag köpa från alla olika sorters affärer. Jag lägger hellre till lite extra pengar för att få en tröja med bättre kvalitet än någon tröja som blir ful efter några tvättar. Precis som de flesta har jag både lite dyrare kläder och kläder från andra vanliga affärer som H&M, BikBok, Monki osv. För att få din stil att se lite "lyxigare" ut så krångla inte till allt så mycket. Använd dig av mycket basic-kläder och ha någon enstaka sak varje gång som sticker ut. Tänk på helheten! Försök sminka dig naturligt och glöm inte bort att fixa håret. Om jag sminkar mig lite mer som till fest så brukar jag oftast sätta upp mitt hår, spec nu när jag har blont hår så det åter igen inte ser "för mycket" ut. Jag tycker också att det är viktigt att inte visa för mycket, väljer du att framhäva din rumpa i ett par jeans så gör inte det samtidigt i en tight topp där du visar upp brösten. Allt handlar om antingen eller för mig märker jag! Haha.
Kläderna blir vad du gör dem till! Kläderna behöver inte alls vara dyra för att man ska fixa en "lyxig" outfit. Se bara till så att allt ser stilrent ut och att helheten ser bra ut så ser din outfit påengång lite lyxig ut. 
Jag har gett sämsta svaret känner jag men hoppas jag hjälpte lite!
Ska försöka börja slänga in ett inlägg per dag där jag visar vad jag har på mig. Oftast är det inte alls intressant! Haha, men kan försöka (?)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0